__

TEDTRÄNING!

Imorgon kväll bär det av till Södertälje för hoppträning för Ted. SOM jag har saknat det. Jag började träna för honom för drygt sex år sedan, då med Valence som fyraåring... Ska bli så roligt då det var ett bra tag sedan nu och jag tar med mig mina två nyaste hästar Ramius och Vinceur. Ramius har han sett en gång innan och då fick jag order om att lägga honom nära hinderna för att förbättra hans frambensteknik och att jobba mycket med lydnaden mellan då han var så oelastisk och svårreglerad. Det känns som vi kommit en bit på rätt väg vad gäller det iallafall, ska bli skönt att få träna och få mer konkret hur jag ska göra för att fortsätta utveckla honom! :)


Apgammal video när Valence var fem år och jag15-16. Ska bli så kul med Ville nu, ett nytt projekt med mycket egna ideer, het och känslig men som verkligen har potential som Ted kan hjälpa mig att förhoppningsvis ta fram. Resan är så fantastiskt rolig!

Kommentarer
Sophia säger:

Kul, då tränar vi tillsammans imorgon! :)

2012-10-18 | 15:50:38
Bloggadress: http://sophiakarlsson.blogg.se
Anonym säger:

Han ser trevlig ut på filmen men WOW vad fin han har blivit. En helt annan häst, han var ju inget speciellt när han var yngre o så är han så jäkla fin nu o de jobbet har du gjort fast du inte var så gammal o rutinerad. Bra gjort!!!

2012-10-18 | 16:05:43
Anonym säger:

Tips på att förbättra bakbens teknik?

2012-10-18 | 22:45:02
Alexandra säger:

Hej Amanda! Jag har följt din blogg länge, och har märkt att du är super duktig på hoppning, men att där tar det stopp. Du har aldrig funderat på en "kompanjon" till företaget som kanske är duktig på annat och kompensera upp varandra? Jag menar inget illa. Tanken bara slog mig!
:) fortsätt sträva mot dina mål!

2012-10-20 | 09:06:22
Anna säger:

Haha kul att jag var med på ett litet hörn av videon! :)

Du har verkligen gjort en otrolig utveckling! Jätte kul att se!

2012-10-23 | 14:26:53
Bloggadress: http://teamfors.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback