__

Åker imorgon istället

Jag kommer inte starta förrän imorgon eftermiddag så vi har bestämt oss för att åka tidigt imorgon bitti istället, skönt för hästarna att få sova hemma i sina egna boxar en natt till också.

Det ska bli intressant för jag ska prova hoppa Ramius på hackamore i helgen. Första klassen är ju bara en 130 så det blir bra att testa på nytt bett där. Har hoppat några språng hemma och dte känns bra, han är ju liksom Donna inte så jätteförtjust i bett och trivs bättre med ett hackamore. Dock är han inte lika lätt och känslig som Donna är, så jag har bytt ut läderremmen under hakan till en med kedja som jag ska ha ett tygstycke om.

Idag rids alla andra hästarna hemma också, så gör vi klart allt med packning och gör hästarna fina så vi kan rulla mot Jönköping tidigt imorgonbitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback