__

Fredag

Idag blir det en fullspäckad och flitig dag, ska rida alla åtta och göra stallet! :D Hann fixa fint i sadelkammaren och stallet igår så det borde inte ta alltför lång tid med mockning och höpåsar tycker jag. Ikväll ska jag träffa min älskade pojkvän! :) <3

Igår reds alla utom Caruso och Madonna som fick vilodag, de har gått mest och jag hann inte rida fler. Alla passen gick riktigt bra, hästarna var jättefina, Valence lite väl på hugget kanske men hoppade jättefina språng ändå! Jag red ut på Ville som faktiskt bara dummade sig en gång på hela ridturen! :D Det är verkligen framsteg! Sen att han stannade ca var 10-15 m första halvtimmen för att tänka och överväga om han skulle fortsätta skritta utan att först krångla lite, men sedan släppte allt och han jobbade på fint, mycket energisk efter två vilodagar.

Ramius har däremot släppt på det mesta i skogen och är riktigt trevlig, han har numera förstått att brevlådorna, nedfallna träd, staket, conteinrar och shettlandsponnier inte kommer äta upp honom. Han tror dock fortfarande att soptunnorna skulle kunna ta en tugga, så det är bäst att hålla sig på avstånd och skynda sig lite extra! Skämt å sido, nu kan jag till och med jobba med honom ute, och han är väldigt pigg och glad, han verkar uppskatta att vara ute i naturen och jobba! Han var lite spänd vid klippningen på kvällen, men jättejättesnäll! :) Finaste Ramius <3

Finaste, finaste bebiskulan, visst har han en bred, musklad och kaxig bringa... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback