__

Gårdagens ridpass

Hann bara rida tre hästar igår eftersom kiropraktorn kom och jag tog hand om hela stallet!

Caramelle jobbades på banan på kvällen över en lång travbomserie! Jobbade henne sedan i galoppen med att korta och länga med ganska korta intervaller. Avslutade med att hoppa en trekombination några gånger i båda varven på ca 90 cm, hon var verkligen jättefin hela ridpasset!

Madonna red jag fram ordentligt och försökte få henne så avspänd som möjligt och forma henne för innerskänkeln och jobba med sidvärtsförflyttningar, hon kändes fin trots att jag red på tränsbett som hon inte riktigt gillar. Hoppade sedan över två hinder på diagonalerna som en åttvolt och jobbade med formen mellan. Avslutade med en tvåkombination med en bom emellan för att hjälpa henne att hoppa ännu rundare, samt en trekombination där endast b-hindret var på högre höjd, a- och c-hindret var låga för att hon skulle fokusera och hoppa upp sig på b. Sista gången avslutade jag med att både a och b var på högre höjd, c fortfarande lågt. Hon hoppade riktigt fina språng och var inte nära en bom. Red på bett för att kunna skola henne lite mellan hinderna, kommer även göra det i helgens första lägre klass 130, för att sedan hoppa 140- och 145-klassen med hackamore som hon gillar allra bäst. Ska bli kul att tävla henne i helgen igen efter en liten hoppaus.

Ville reds på banan och jag jobbade mycket med hans form och han var riktigt fin igår! Travade även den långa cavalettiserien och fick honom att lyssna på min röst väldigt bra genom serien, han var så uppmärksam och lyhörd för mina hjälper. Även galoppen jobbade han i mycket bättre form, men han var tvungen att hålla lite större galopp då pga att han inte är stark nog för att jobba lite mer samlad i rätt form. Avslutade med att skutta över trekombinationen ett par gånger som träning och sprången var fantastiska!

Donna 140

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback