__

I'm gonna miss you when you're gone


Idag visades Caruso och Lady Madonna. Båda skötte sig så himla bra, de är så underbara och fantastiska hästar, väldigt olika, men ändå har de sina likheter, kvicka, lätta att reglera, hoppar av i alla möjliga lägen, hoppar lätt över stora hinder och så positiva med eget driv. Det är alltid lättare att sälja en försäljningshäst än sin egen, men Donna ligger mig så varmt om hjärtat och känns mer som min egen än någon annan försäljningshäst. Och Caruso som jag provred som treåring, och som jag lärt mig så mycket av och delat så mycket med under 4 år och 9 månader. Båda hästarna kommer lämna så stort tomrum den dag de lämnar stallet. Tjejen som provred var bara 14 år men med känsla och jag tror verkligen att hon skulle förvalta båda hästarna på ett väldigt bra sätt. I helgen kommer yttligare en junior och provrider båda två och nästa vecka eventuellt en från Danmark.

Bernity är tingad och ska röntgas på tisdag och om allt går som det ska så flyttar hon till sitt nya hem. Så kommer förhoppningsvis ett litet, fint Felicianosto in i stallet inom kort till försäljning. Det finns också andra planer så det kommer nog bli stora förändringar i stallet några månader framöver. Stallet kommer att se väldigt annorlunda ut i slutet av det här året i jämförelse med början av året.


Kommentarer
Anonym säger:

Du är så otroligt duktig Amanda, vilket jobb du lägger ner på alla dina hästar och vilken känsla i ridningen du har! Du är min absoluta förebild, vilken stjärna!!

2012-09-09 | 21:49:15
F säger:

Det är så himla roligt att komma in på din blogg och det är nya inlägg, helt klart bästa bloggen :) Så roligt att du bloggar såpass mycket nu igen, du är en fantastisk förebild för oss alla! :) Kram på dig

2012-09-09 | 21:50:48
Alexandra säger:

Hej!
Varför ska du sälja Caruso? Har inte han alltid varit din framtida topphäst? :/

2012-09-10 | 13:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback