__

Underbara hästar!

Tack vare min fina vän Erikas hjälp reds alla hästarna idag, och alla gick samma typ av pass. Först kort uteritt som uppvärmning, lite galoppjobb på banan, intervallstudshoppning över en 7-studs, avskrittning ute på en skogslinga med lite klättring. Hästarna var riktigt, riktigt fina idag - ALLIHOPA! Caramelle bjöd på underhållningen, så sjukt söt, när hon rev blev hon jättearg och när hon hoppade jättefint och felfritt genom studsen och fick massor med klapp och beröm bockade hon och gjorde glädjeskutt hela kortsidan efter. Hur söt personlighet har hon inte, underbar! Ville hoppade studs förmodligen för första gången, och luftade med några decimeter varje gång skulle man ju kunna säga... Blir mer och mer såld i honom för varje gång jag rider... Vilken häst! Valence hoppade hur väl som helst, han har sån enorm kraft och snabbhet i språnget. Red på mitt gamla pelham som jag inte haft på över ett halvår, och måste erkänna att även om han går riktigt bra på tränsbett som jag har nu så kunde jag rida med låg och jättemjuk hand och hade bara ett krutpaket under mig som hoppade fantastiskt... Beslutsångest vad gäller bettval inför Strömsholm... Madonna tyckte minst sagt att det var sjuuuukt roligt! :D Ramius har helt plötsligt blivit ganska duktig och fattat vad studs går ut på! Ja, alla åtta hästarna var helt enkelt helt sjukt fina! Tack Erika för din hjälp!

Så här fast mycket mer gjorde mell när hon hoppade studsserie idag. Så sjukt söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback