__

Bara en kvar i min grundstome av fyra pojkarna som var de första under min storhästtid

Mina första år med storhäst som ryttare, de åren av träning och tävling, utbildning av hästar och seriösa satsning byggdes upp med Valence som första egna storhästen, sedan Caruso, Lord Greystoke och Silver Bullet. Nu är alla sålda utom min största stjärna och bästa vän Valence. Det är förstås med blandade känslor men de andra tre har varit så viktiga för min utveckling och legat mig oerhört varmt om hjärtat. När en hobby där dessutom djur och känslor är inblandat måste kombineras och bli ett yrke är försäljning tyvärr en tuff del att hantera men helt nödvändig för att kunna livnära sig på det.

Tur är i alla fall att vi aldrig sålde min älskade Valence och så kommer det också alltid att vara. Utan honom i stallet skulle nog mitt intresse svalna ganska dramatiskt. Han ska få bli gammal och grå hos oss, så enkelt är det. Han är början till allt, vi har gjort hela resan från 1m-klasser upp till 6 mästerskap, internationell debut, placeringar i svår hoppning tom 150 och så otroligt mycket glädje, lärdom och erfarenhet. Och vi kommer förhoppningsvis ha väldigt många riktigt roliga och bra år framför oss <3


Och fina pojkarna som varit hos oss i 4, 4,5 respektive 6 år som alltid kommer betyda väldigt mycket.



Kommentarer
Charlotte säger:

Vilken fin 150-debut ni gjorde! Kan du inte skriva lite mer om den? Hur tankarna gick innan och efter och så vidare? :) Känslan måste varit fantastisk...

2013-04-09 | 14:54:46
Rebecca säger:

Alla 4 är så fina men den där Lord Greystoke gillar jag väldigt mycket ;) haha

2013-04-10 | 19:26:35
Bloggadress: http://xerxes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback