__

Flying Emma <3

Emma har varit så himla fin och duktig idag. Jag kan ju inte rida helt normalt än så jag är så nöjd med henne. Gladast av allt är jag över att hon i andra klassen, 120, då hon nästan blev lite het och bjöd som tusan på hindrena redan på framhoppningen. Hon var lite stökig mot handen hinder 1-3, säkert pga att jag inte rider fullt ut som jag ska.

Yamazaki var bokstavligt talat galen och jättejättedum idag. Rent av istadig. Får se hur vi går vidare med honom nu. Jag vet att han har massor med kapacitet i sin hoppning, men måste få honom mentalt med mig också. Tåls att fundera på.

Hur som helst, jag är glad över denna flicka idag som hoppade runt så glatt. Kändes ändå bra med armen och allt.
0 fel i 110 och ett pet (dock placerad) i 120, det var en teknisk och ganska svår 120 för unghästar faktiskt.

Kommentarer
Helena säger:

Vad duktig du är som kämpar så! Kan du inte berätta mer vad som hände med yamazaki?

2013-04-19 | 21:47:36
Ekroon säger:

Härlig att se, Emma är verkligen jätte fin! Heja på dig som kämpar, du är otrolig!

2013-04-20 | 10:57:17
k säger:

Tråkigt med yamazaki men tänk på att han är ung (och e cortez.. de är ofta lite skarpa och sena mentalt..)och orutinerad och dessutom kanske inte blivit riden 100% konsekvent nu när du varit skadad (Amanda rider jättebra, men är ju precis som oss andra en glad amatör). Att då komma ut på sundbyholms ganska spektakulära bana och gå in i en 110 blev kanske lite mkt. Nya tag, det grejar ni ut!

2013-04-20 | 14:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback