__

Intressant artikel

Läste nyligen en mycket íntressant artikel på Hippson. HÄR hittar ni länken till den.

Jag tänker även på en intervju jag såg med RGB för ett par år sedan där han sa att det måste vara harmoni i teamet du har runt omkring dig. Man måste som ryttare kunna släppa taget och få hjälp med alla de yttre faktorerna som tid, utrustning som fungerar osv. Har man mycket i tankarna och är stressad över olika yttre faktorer så påverkar det undermedvetet sitt fokus negativt inne på tävlingsbanan. Detta är ju någonting som förhoppningsvis med tiden är någonting som succesivt blir bättre. Att man har råd att anställa hjälp och kunna lägga över delar av allt ansvar man ha om precis allt just nu.

Väl värt att reflektera och fundera över. Och att vi tjejer har mycket fler negativa tankebanor än killar stämmer väl in på mig. Dessutom har jag varit fruktansvärt självkritisk. Detta negativa och nedvärderande av mig själv är någonting jag jobbar stenhårt med - hela tiden!

 

Kommentarer
Linda säger:

Hej amanda. Tittade nyss på din youtube kanal och såg filmer på en häst som heter Colorado. Är det någon ny eller har jag missat något? :)

2013-08-26 | 10:43:16
L säger:

Hej Amanda, bra reflektion där. Jag får även själv hålla med om att jag tänker mer negativt än positivt. Det märks även på dig, jag menar du VANN 150-hoppning igår, men fokuserar mer på att Ramius går dåligt..? Hästen som du utbildat från grunden, hur grymt är inte det?
All respekt, you go girl!

2013-08-27 | 02:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback