__

Ofokuserad ridning

Ramius var tyvärr precis som i Tierp dag ett inte alls intresserad av sin uppgift utan mer på allt annat. Hoppade inte alls genom kroppen som han skulle.

Hade superbråttom till Valence start och han kändes magiskt fin på framhoppnibgen. Luftade flera decimeter övrr ganska så stora hinder. Väl inne på banan hoppade han fantastisk första 7 sprången. Fick därefter alldeles för långt på en linje och rev då den oxern. Red lite snabbare och fick även med ett pet på näst sista hindret. Så himla arg på min ridning för han var makalöst fin och gav en riktigt bra känsla.

Pga så få starter blev det alldeles för stressigt. Imorgon vill jag helt fokusera på Valence i 150 och kommer rida Ramius i två klasser imorgon, 130 och 140.

Det är så många yttre omständigheter och bollar i luften heka tiden så jag har en inre stress i kroppen hela tiden... det drabbar tyvärr fokus inne på banan. Måste försöka lugna ner allt och endast fokusera på tävlingen imorgon.

Blir så arg på mig själv när jag gör ryttarmissar på det här sättet på Valle när han är så fin och fokuserad. Det var till skillnad från Tierp en liten och relativt "lätt" 145 klass idag så en felfri runda hade verkligen varit pp sin plats. Känslan på Valence är dock fantastisk. Vilken storform han är i!

Kommentarer
Anonym säger:

Grattis till vinsten i 150! Den var du verkligen värd.

2013-08-25 | 13:18:09
Anonym säger:

Grattis!!

2013-08-25 | 18:23:54
Lisa H :) säger:

Tjoho!!! Såg resultatet i 150, supergrattis till er :) !!!!!

2013-08-25 | 18:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback