__

Tillbaka i vardagen och några veckors planering

Idag kommer alla hästar ridas förutom Ramius som får skrota i hagen. Valence ska bara gå en jättelugn tur i skogen barbacka tillsammans med Freja och hennes 3-åring som jag ridit in.

Anledningen till att jag aldrig åkte på meeting i Tierp utan åkte mellan och sov hemma är för att vi ska på tävling igen i helgen. Därför strök jag också fredagens 140-klass i Tierp och kommer även ta bort första dagen på meetinget i Västervik som vi ska till nästa helg. Valence kommer gå 145 på lördagen och 150 på söndagen. Ramius kommer gå 145 på lördagen och förhoppningsvis debutera 150 på söndagen helt beroende på hur känslan är i 145. Tror att det är jättebra för hans del att han fick tävla nu i helgen så att han förhoppningsvis inte blir lika ofokuserad på sin uppgift. Valde att ta bort fredagens 140 även där för att spara på sprången och orken. Ramius hade säkert mått bra av att gå en klass till men å andra sidan vill jag inte att han ska känna sig trött och sliten när han ska in i söndagens 150. Känns det inte bra på lördagen går han istället en 140 på söndagen.

Efter den helgen så kommer båda grabbarna vila till en bra bit in in i september. Vi kommer träna med fina lagkamrater i Södertälje för Sylve den 2:a september, och så blir det mycket uteritter och dressyrträningar och teknikträningar i hoppning men inga tävlingar på ca 1 månad. Därefter drar en ganska tuff höstsäsong igång!

När grabbarna får tävlingsuppehåll efter helgen kommer jag fokusera ännu mer på att få ut de andra hästarna på tävlingar. Callisto går bla i slutet av augusti två 1m klasser! Imeldina och Carrie kommer också få komma ut en hel del! :)

Jag hoppas egoistiskt att denna lilla stjärna får vara med mig in en bit på sensommaren och hösten... Det blir tufft den dagen jag förlorar henne i stallet.
 

Kommentarer

Hej! Hur är banan och underlaget i Västervik?

2013-08-19 | 13:00:40
Emma säger:

Hej. Förklara gärna hur din teknik hoppning går till :D vad du gör för övningar och så :)

2013-08-19 | 16:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback