__

Visste ni...

Visste ni att jag redan från den dagen jag förstod vad veterinär var drömde om det yrket som vuxen. Jag satsade hårt i skolan för att nå min dröm, på den tiden var hästarna bara ett intresse på fritiden. Jag gick ut med högsta betyg från grundskolan och följde upp med ett bra första år på naturvetenskapliga programmet på gymnasiet. Men redan första året så började mitt stora fokus på hästarna smyga sig på och år två hade ett stort fokus förflyttats till min andra dröm, att arbeta med hästar på heltid. Det var förstås alltid den största drömmen men det fanns inte ens med på kartan i början. Tyvärr blev det svårt att kombinera naturvetenskap med ett enormt ridintresse och många meeting torsdag till söndag på tävlingar med Valence resulterade i frånvaro från viktiga lektioner. Sista året hade jag fyra hästar i full träning och tävling och mitt hjärta brann för sporten. När det allt mer tog plats i mitt liv och betygen ändå inte längre skulle räcka för att komma in på veterinärhögskolan blev skillnaden i intresse och tid bara större och större mellan skola och hästsport.

Nu har jag sumpat mina chanser för en framtid som veterinär, men lever mitt drömliv som jag vill ägna mig åt för resten av mitt liv. Om även denna dröm och ambition av någon anledning skulle försvinna ur mitt liv, då är min tredje dröm att arbeta som djurpolis i Houston eller på någon annan plats i världen!


Hästen som både väckte drömmen och gjorde den verklig!
 

Kommentarer
Lisa H :) säger:

Det blev ju bra i slutändan tillslut iaf :)

2013-12-05 | 02:29:39
Siri säger:

Det är aldrig för sent Amanda, du kan alltid skriva högskoleprovet och komma in den vägen. :)

2013-12-05 | 11:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback