__

I was just a chapter in your life

Nu har Caruso åkt med sina nya ägare. Det var oerhört jobbigt att ta farväl av en vän efter 6 år tillsammans.

Jag minns den dagen jag provred dig. Du var tre år, så mörkgrå med ljust litet huvud, tunn och osäker. Precis blivit inriden och vi fick ta några språng på enkelhinder ett i taget på provridningen.

Resan från den dagen har varit fantastisk för mig att uppleva. Du gick 4-årschampionatet som fyraåring, tävlade felfritt 130 som femåring, felfritt 135 som sexåring, vann 140 som sjuåring och tog flera högre placeringar i 140 och debuterade 150 som åttaåring. Och där tog vår fantastiska resa slut.
 
Caruso har lärt mig så mycket. Han har givit mig chansen att få utbilda en så otroligt begåvad individ från så otroligt grön till att vinna 140 och göra starter i svår hoppning. Caruso som häst har från börjat varit lite rädd och ängslig, men växte snabbt i sin uppgift och har varit otroligt lätt och rolig att jobba med. Hög ridbarhet, en otrolig lätthet i allt han tagit sig för och som individ så snäll, kelig och okomplicerad. Under sex år med all denna träning, muskeluppbyggnad, höga klasser och arbete så har Caruso förutom en mindre sträckning i sin bog varit helt fri från skador, inte ens ett varmt eller galligt ben under sex års tid, det är fantastisk, så frisk och sund!

Det är med stor sorg han lämnar sin box tom i stallet, en stor sorg att inte få sitta på hans rygg igen. Han kommer lämna en enorm saknad hos mig, min familj och hans alla hästvänner i stallet, inte minst sin bästa vän Valence. 

Jag vill tacka denna helt otroliga häst för våra år tillsammans och önskar hans nya ryttare och ägare många framgångsrika och lyckliga år tillsammans. Var rädd om denna underbara, fantastiska individ!






 


Kommentarer
Ida Ljungnér säger:

Kommer sakna den hästen!

2013-02-08 | 12:15:51
Bloggadress: http://stalltuvstarr.blogg.se
Sofie Berglund säger:

Finaste lilla C. så otrolig häst. Förstår att det kommer bli en enorm saknad. Hoppas han får det bra. Vi ses :) kram

2013-02-08 | 12:49:14
Bloggadress: http://sofieberglund.devote.se
Disa säger:

Hoppas han får det bra! <3 Kommer sakna honom jätte mycket!!! <3 <3 <3 <3

2013-02-08 | 22:13:19
Bloggadress: http://disahillegaart.blogg.se
Julia säger:

Han var min favorit av dina hästar! Kommer sakna honom oerhört på bloggen...

2013-02-08 | 23:05:24
Bloggadress: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback