__

Jag har lärt mig så ofantligt mycket

Herregud vad jag är lycklig över dessa två dagar med träning. Helt exalterad och ju mer tiden går och ju mer jag hinner smälta allt ju lyckligare blir jag! Nu ska jag skriva ner allting och som det ska jobbas effektivt med det här för att allt ska sitta så snabbt som möjligt.

Sylveträningen med Ramius var fantastisk. Musse hade en av sina värre dagar ridmässigt och uppvärmningen kändes mer eller mindre som en katastrof. När man tränar för ny tränare och han beter sig som han gör förstår jag att första tanken blir att jag inte rider mina hästar på marken överhuvudtaget. Men Sylves instruktioner gav så mycket positiv förändring åt rätt håll med honom. Och han kände själv från marken i tyglarna hur hans mun kändes och skrattade till lite och sa "lycka till" ;) Ramius kan bli otroligt stum och styv i munnen och är då mycket svår att påverka.

Hoppmässigt skötte han sig dock som vanligt väldigt bra. Det var roliga och bra övningar för oss och allt kändes bara bättre och bättre ju längre in på träningen vi kom. Avslutade med en kort bana och Ramius var jättefin!

Summa kardemumma av Sylveträningen var att jag fått så mycket bra saker med mig anpassat till hur jag ska utveckla Ramius. Han sa att det är en häst som kräver mycket av allting, jag måste helt enkelt rida mycket mer och mer tuffare hjälper än jag gör på mina andra mycket mer känslig hästar. Han sa vid ett flertal gånger att jag skulle rida mer "vilt": ;) Jag kan omöjligt beskriva allt så här på bloggen, men har bara mycket positiv känsla av träningen och Sylve. Är dessutom riktigt glad över mitt beslut att tävla för Södertälje i år. Otroligt trevliga människor och jag känner mig redan lite "hemma" när jag är på anläggningen. Det blir ett kul år! :D

Piet då. Ja, en mer genuin hästkarl får man leta efter. Fick en fantastisk "aha-upplevelse idag". När jag får detta att sitta, ja då kommer mina hästar och inte minst Valence hoppa med ett helt annat språng. Jag har varit lite vilsen och lärt in en teknik och ska nu gå tillbaka till ett annat tänk. Jag har tidigare inte fått in i min hjärna hur jag ska få till det på rätt sätt, hur jag ska tänka. Det jag provat har inte givit rätt resultat på hästarna enligt mig själv. Piet träffade mig pedagogiskt sätt rakt in och jag förstår precis vilken känsla jag letar efter. Nu blir det att bara nöta in detta fort som tusan. Tur att jag har så många hästar som jag kan hoppa på, det räcker med mindre hinder, men får jag in ett hundratal språng snabbt på detta vis så kommer det sitta. Får börja med helgens starter på tävlingen... :)

Åh jag är så jäkla lycklig just nu.

Tack till min UNDERBARA vän Amanda som tagit hand om Ramius och Valence som två prinsar idag och hjälpt mig med så mycket. Dagen hade inte varit i närheten till så rolig om jag inte haft bästa sällskapet med mig! Tack <3

En kort film från Ramius sista bana på Sylveträningen är det enda jag kan bjuda på idag.

Kommentarer
Helena säger:

Kul att det gått bra! Jag tycker Sylve är helt grym att rida för! Han ser ALLT och är hård men rättvis :)

2013-02-08 | 09:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback