__

Svar på några frågor

Hej Amanda! Har några frågor till dig som jag hoppas du vill svara på :)
Hur håller du igång alla dina hästar under dessa omständigheter som det är nu, isgata, stenhårt på marken osv?
Hur många dagar i veckan rider du varje häst?
Vad har du för tips när man ska börja hoppa in en unghäst?
Skulle du kunna tänka dig att träna någon genom filmer från tävlingar osv/komma med tips osv?
Du är en fantastisk förebild

1. Jag åker jättemycket till ridhuset nu och växlar hästar och jobb där med dressyr och hoppning. Åker även iväg och tränar på andra ställen och förstås för tränare i både hoppning och dressyr. Jag skrittar ut väldigt mycket långa rundor och har riktigt bra klättermöjligheter ii plogade backar så hästarna får jobba med kroppen, Har väldigtbra uteridningsmöjligheter med rundor där underlaget fungerar i stort sätt hela vintern. Har också min stora gräsbana där jag kan sitta och jobba genom hästrna så länge snön inte blir för djup.

2. Varje häst går ca 5-6 dagar en normal vecka. Att hästarna har kunnat gå så pass mycket och bra i vinter får jag också tacka min underbara vän Amanda som hjälpt till väldigt mycket och dessutom följt med och ridit eller hjälpt till i ridhuset osv hela vintern.

3. Gör det lätt och roligt! Se till att ryttaren har god balans, följsamhet och mjukhet i ridningen så att det inte blir knas bara för att unghästarna hoppar till konsitgt eller oväntat stort. Kör på basic och öka svårighetsgraden succesivt. Hoppa tittiga hinder så tidigt som möjligt.

4. Hur menar du då? :)

Tack så jättemycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback