__

Tillbaka igen

Hej igen mina fina bloggläsare som trots över en veckas tystnad besöker bloggen varje dag.

Det här året har börjat tufft. Man har fått känna på livets stunder i smärta, sorg och oro. Det har varit otroligt omtumlande och jag har helt enkelt tappat ork och lust. Bloggen var förstås en av sakerna som blev lidande över hur jag har mått och vad jag upplevt senaste veckorna. Begravde bland annat min älskade moster förra veckan.

Så, vad har hänt på hästfronten sedan sist...

Caruso är såld, dansade i genom besiktning och allt. Han åker i övermorgon till sina nya ägare. På något sätt känns det som att det finns en mening med allt, för ett bättre hem till Caruso hade vi inte kunnat hitta. Han kommer få en väldigt liten och lätt ryttare, med fin känsla, mjukhet och noggranhet i sin ridning. Han kommer bo på deras egna gård och deras ambition är att behålla honom för resten av hans liv. Att sälja min fantastiska Caruso är tufft i sig, men det här är det allra bästa sättet att göra det på. Jag kommer också ta mig tid att åka ner och hjälpa henne med träning och tips ibland.

Ramius har dressyrarbetet släppt ordentligt på, åtminstone när jag tränar själv. Han ska gå lagträning för Sylve i veckan och hoppas att han är lika fantastiskt fin som han varit med mig sista tiden. Det är helt sjukt. Jag förstod att han kommer bli betydligt trevligare med tiden och arbete, men trodde aldrig riktigt att han skulle bli en häst som är härlig och rolig i dressyrarbetet... Men just nu känns det som att han i framtiden kommer kunna vara hur fin som helst att rida på backen. Ja jag vet, jag är själv fortfarande chockad över de här orden.

Ska tävla i helgen. Det blir roligt. Lokalt med Caramelle och Svampen första dagen. Amanda får tävla Kulan i två klasser. Regionalt 120 + 130 andra dagen. Som det ser ut just nu tar jag med mig Valence och Ramius då.

Hoppade superfina hästar åt ägarna i söndags, fyra stycken. Jätteroligt och nyttigt att hoppa och rida så otroligt mycket olika hästar. Två av dem ska ut och tävlas i vår också. Mycket spännande! Höll lektioner för elever också. Inte många saker som är så stimulerande som när man har elever som verkligen tar till sig konstruktiv kritik, man ändrar en liten detalj som ger en stor skillnad. Älskar verkligen att hålla lektioner. Kommer på dagen jag fyller 25 år att anmäla mig till C-tränarutbildningen.

Två nya hästar är på ingång också. Mer om det när de anländer till gården...

 

Kommentarer
Anonym säger:

Åh vad kul att du är tillbaka :-) förstår att du har haft en tuff tid. Känn ingen press med bloggen, vi trogna läsare kommer alltid att vara det ;-)

2013-02-06 | 20:25:07
J. säger:

Kul att du är tillbaka!! :)

2013-02-06 | 20:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback