__

Caruso stannar! :)

Säkert många som tycker att jag är en stor idiot just nu. Men efter ett gemensamt beslut inom familjen stannar Caruso hos oss. Det har hänt så mycket tragiska och jobbiga saker senaste tiden och när vi alla får sådan ångest och har så svårt att ta beslutet så känns det bättre att låta bli. Om mina tränare läste detta så skulle de nog hålla med om att jag var en idiot. Men när jag fick bud på Valence som 8- och 9-åring så bestämde jag mig för att behålla. Och det beslutet är jag otroligt glad över att jag tog idag.

Jag förstår att jag i framtiden kommer behöva sälja hästarna utomlands för att kunna leva på den här sporten. Men just Valence, Caruso och Lorden var med så tidigt när hästar och hoppning bara var min hobby och inte mitt jobb. De kanske är därför beslutet blir så svårt just med dem. Och detta känns faktiskt som det enda rätta.

Caruso är fortfarande till salu. Men gärna till rätt ryttare och mycket bra hem. Den första ryttaren som skulle ha köpt honom i höstas passade Caruso som hand i handske. Det är så tråkigt att det aldrig blev en försäljning till henne, för Caruso ville verkligen ha henne på sin rygg. Nu ska hon dock åka utomlands och studera istället, tyvärr.

Men har redan två svenska provridningar inbokat i veckan och skulle hellre sälja honom till något lägre pris och till någon jag tycker om. Jag tror lite på ödet och när väl rätt personer dyker upp så kommer han bli såld. Lordens försäljning var krånglig till en början eftersom han behövde opereras, sedan hade vi en galen historia med några spekulanter och sedan blev han såld till Rebecca. Allting fungerar hur bra som helst, Lorden älskar henne, och dessutom har jag fått en vän i Rebecca, förhoppningsvis kanske för livet ut. Så det var nog ödet. Jag tror att Caruso kommer hitta sitt nya hem med tiden, och så länge får han stanna hos oss. Förhoppningsvis hittar vi snart en ryttare som passar honom lika fint som hon som provred och skulle köpa honom i höstas när han dock tyvärr fick en sträckning i leran i hagen... Eventuellt blir även Kulan såld inom en ganska snar framtid, och då kan Caruso stanna kanske ännu längre. Han är ju trots en av de bästa hästarna jag suttit på och en häst som kan ge mig otroligt viktigt och nyttig tävlingsrutin i 140-150-klasser. Och han är fortfarande bara nio år gammal!

Han gör sin första tävling för i år om knappt tre veckor, 120 + 130 i sällskap med Ramius. Därefter är tanken att han ska gå 140 två veckor därefter.

Mitt hjärta <3

Kommentarer
Alexandra säger:

Jag kan nog hålla med dig om att behålla Caruso hemma, åtminstone i Sverige! :) Det är en sån otroligt fin häst och borde egentligen inte vara så svårsåld! ;)

2013-01-20 | 11:18:59
elin säger:

Inte för att jag har med det att göra igentligen men åh så lättad jag blev! :) Tycker han är såå fin och det du skrev om den ev utlandsflytten med begränsad "frihet" osv gjorde allt att jag fick lite ont i magen.

2013-01-20 | 12:41:16
J.. säger:

Väldigt bra beslut!! =)

2013-01-20 | 17:09:48
Anonym säger:

Du e klok som följer ditt hjärta!! Du e bara så bäst!!

2013-01-20 | 23:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback