__

Tack Ted!

Tack världens bästa tränare, vilken tur att du finns. En så liten detalj i min teknik och Ramius hoppar med mer marginal, bättre teknik, ännu mer tryck och scope och känslan är mer än fantastisk.

Ramius ville inte vara sämre än Caramelle igår. Båda fick hoppa bana innehållande en speciell mur, tvåkombination från två håll, räcke med vattenmatta och en oxer. Samt en oxer som hoppades från båda håll, ena hållet hoppade man mycket in mot en väg och andra hållet direkt ur sväng. Ett räcke med däck under stod på samma sätt men på andra diagonalen.

Ramius hoppade extremt bra från första till sista språnget igår. Inte en bom nära att falla. Hoppade i slutet ca 130-135 bana. Och det var bästa känslan med honom hittills. Även på uppvärmningen jobbade han rätt (vilket är väldigt bra för att vara Ramius som vet 1000 vägar för att smita från dressyrarbete). Jag är så lycklig över att Ramius i mitt stall. Så får även passa på att tacka världens bästa delägare Anna, tack för att du finns.

Tyvärr som jag nämnde ingen film. Men kommer bli så kul att sätta igång säsongen med Strömsholms regionala 120 + 130 på lördag! :D

Det är så roligt. När saker som händer i vardagen gör att man blir lite ledsen och nere, så sitter man upp och hoppar hästarna när de är så otroligt fina som igår kväll. Det gör hela ens dag och humör så gott! Ren och skär lycka!

Tusen tack till min fina vän Amanda som följde med! <3


Bild på banan igår på låga höjden. Caramelle avslutade på ca 120-bana, något på 130. Ramius som sagt på ca 135. Samtliga hinder hoppades från båda håll på banan. Två galoppsprång i kombinationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback