__

Flying Emma är såld

Nu är Flying Emma såld. Om ni bara visste allt som hänt kring hennes försäljning. Dock tror jag att allt fick det bästa slutet för alla parter till slut. Och jag är glad över att hon inte blev såld till Finland. Utan fick stanna i Sverige, på en gård hos min elev och vän bara 10 min från oss. Min syster kärade ner sig fullkomligt i Emma och började träna horsemanship och så. Och Emma väckte liv i ett hästintresse hos min syster som inte funnits på över fyra år. Men pga att hon och hennes pojkvän ska köpa hus och hon fortfarande studerar på universitetet så blev det i slutändan en annan lösning.

Nu står Emma på en liten gård, går i gigantiska hagar och rids av en tjej vars ridning jag gillar skarpt. De har redan gjort en tävling tillsammans med två felfria rundor som resultat. Jag vet att de kommer kunna utvecklas enormt tillsammans, och det kommer bli otroligt kul att få se dem på träningar framöver och kunna vara en del i deras utveckling och satsning.

Emma är en fantastisk häst både som individ och att rida. Hennes inställning till hinder är otrolig för att vara 6 år ung. Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta följa denna häst. Dessutom går hon i en stor sommarhage som ligger bakom min bästa väns hus. Så när jag är där och hälsar på och badar i poolen, kommer jag se Emma skrutta omkring med sina två nya hästvänner utanför tomtgränsen. Bättre lösning hade vi nog aldrig kunnat hitta!

Fantastisk bild på Flying Emma och Felicia på deras första tävling när Emma fortfarande stod hemma på vår gård! Önskar detta ekipage all lycka och framgång i framtiden! Ni är två unga talanger båda två!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback