__

Fredagens starter

Valence fick galoppera på i härlig framåtgalopp hela banan och det kändes som att han ganska enkelt tog sig igenom dagens 140-bana. Var felfri och placerad. Han är i fin form just nu! :)

Ramius hoppade egentligen lika fantastiskt idag, men jag hittade inte alls rätt ridning. Till tvåan blev det att jag backade in i räcket, fyrans oxer alldeles för mycket utifrån utan ben och sedan fick jag inte alls med honom på bågen till femman så då höll han på att hoppa in i infångarstödet, så då fick vi som en utsmitning där endast pga ridningen dit.  Efter det skärpte vi båda till oss ordentligt och sedan luftade han rejält resten av banan. Får räkna med lite ojämna resultat med honom fortfarande, för det är så mycket rutin som saknas och jag måste hitta rätt ridning på honom vilket fortfarande är svårt ibland pga hans ridbarhet. Men hoppa kan han, helt utan begränsning!


Bjuder på en bild som världens bästa Erika tagit på oss i dagens 140, B-hindret i sista kombinationen!
 

Kommentarer
Louise säger:

Gud vilket fin frambensteknik han har fått! Tycker du är en oerhört skicklig ryttare och jag tycker det är helt underbart att se hur du verkligen älskar dina hästar och alltid främjar deras starka sidor! Fortsätt jobba, du kommer komma långt!

2013-07-27 | 02:05:12
Anonym säger:

Jag älskar honom!!:)

2013-07-27 | 17:21:42
Anonym säger:

Jag älskar honom!!:)

2013-07-27 | 17:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback