__

Kan inte låta bli att le när jag ser den här videon...

Det var final i RS Mustang Cup, med 20 000 kr i vinstpengar... Jag hade sett bland annat Pontus Westergren rida en fruktansvärt snabb omhoppning på hans absolut bästa tidshoppningshäst... Jag visste att jag hade bland andra John Hickey som är en vrålsnabb ryttare i sig själv bakom mig, dessutom på en av hans bästa hästar... Jag visste att Donna har grym koll på var hon har tassarna, men också att det skulle bli svårt att göra motstånd mot dessa snabba ryttare på en så himla stor gräsbana med henne. Vi satsade fullt ut, jag hade kunnat korta ner svängen till näst sista hindret ganska mycket nu när jag ser det i efterhand. Men man är så full av adrenalin och det är så himla roligt att gå in och satsa, men det gäller att ha varenda liten del av hjärnan med och alla dessa tusentals beslut man gör under dessa sekunder är avgörande.

Vi gick in på en andra plats mindre än en sekund bakom Pontus Westergren, knep till sist en fin 5:e placering i ett riktigt vasst startfält bland några av Sveriges snabbaste ryttare. Och framförallt hade vi sjukt roligt! Snacka om att Donna var med på noterna, för fort, ja det gick det...

Kommentarer
Anonym säger:

Ja, det gick fort! Ser nästan ut som det är "snabbspolat" :)

2013-07-10 | 02:11:18
. säger:

=)

2013-07-10 | 23:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback