__

Svar på en fråga

Grattis Amanda!! Du är en så otroligt skicklig och duktig ryttare.  Jag skulle vilja veta vad du har för planer och mål för respektive häst detta år?  Det skulle vara jätte roligt och intressant om du vill dela med dig av det här på bloggen:-)

Tusen tack för din fina kommentar, vad glad jag blir av att läsa den!

Just nu står jag i ett litet mellanläge där flera hästar i stallet snart kommer att åka och förhoppningsvis nya kommer in och tar deras platser. Men jag kan ge en ungefärlig beskrivning av vilka mål jag har med varje häst.

Eftersom att jag är förstaårssenior så är mitt stora mål att verkligen skapa rutin och hoppa de riktigt stora klasserna i sensommar och under hösten med Valence och Ramius. Valence har verkligen varit i en fantastisk form hela året och känns bättre än någonsin. Vi ska försöka fortsätta samla rutin och ta placeringar i svår klass. Ramius ska få debutera 150 så att han kan gå samma klasser som Valence. Han behöver verkligen få rutin för då kommer han kunna gå de riktigt stora klasserna sen. Ambitionen är att nästa år kunna delta på ett senior SM.

Lady Madonna är ju fortfarande till salu om rätt köpare och ryttare dyker upp. Kan verkligen inte förstå att hon inte blir såld när hon är en så fantastiskt duktig hoppare och grym tävlingsindivid men jag är jätteglad så länge hon finns kvar i mitt stall då hon är en stor tillgång. Tanken är att hon ska upp och hoppa större klasser nu och jag vill försöka etablera henne i svår klass.

Callisto kommer inte satsas mot något 4-årschampionat eller så. Vill lägga dem pengarna på annat och tycker inte att det är så kul med bedömningssport som det då blir. Däremot ska han få komma ut på fler tävlingar nu i sommar och sedan inomhus i höst så att han blir så väl förbered för nästa år som 5-åring. Tror att han kommer vara redo för att hoppa 120 redan tidigt nästa år och då kanske vi satsar mot Falsterbo eller så. Det återstår att se! Han kommer bli min framtidshäst en dag, det vet jag!

Nu har jag också en treåring i stallet som jag rider in åt ägaren. Han utvecklas för varje ridpass och det är jättespännande och roligt med honom.

Yamazaki och Flying Emma kommer troligtvis snart bli sålda och då blir det lite svårt att sätta upp mål för dem!


Kommentarer
Anonym säger:

Tack för svaret:-)

2013-07-10 | 11:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback