__

Bästa pojkarna <3

Tävlade en mindre tävling med mina älsklingskillar idag inför en större tävling om några veckor. Ramius fick göra debut med nya bettet (nathe kombinationsbett) och var felfri dagen igenom. 120 A:0 där jag red lugnt och försökte hitta knapparna med nya bettet. Gick därefter 130 där han var felfri både i grunden och omhoppningen.

Har inte riktigt kommit underfund med hur jag tänker och känner kring bettet. Tycker nog att känslan blev mjukare och kanske något stadigare med huvudet... Men emellanåt hoppar han med högre huvud än vanligt (tror jag). Han hoppar ju ofta med mycket luft men inte riktigt med den rätta ryggverkan och bågen i språnget. Detta beror ju på att markarbetet inte är där det ska och att han inte är loss, genomjobbad och stark på rätt sätt ännu. Men bettet kan nog väl vara värt att rida in sig på ett tag och prova...

Valence var superfin hela dagen igenom! Han gick som vanligt endast en klass, 130 bed. A1:a. Han var felfri i båda omgångarna och tog andraplatsen. Min älskling är i topoform :D <4

Kommentarer
Lotta säger:

Kul. Bra jobbat. Grattis!!
- Lotta

2013-03-18 | 02:36:25
Frida säger:

Stort grattis, så roligt :D

2013-03-18 | 09:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback