__

Filmer från träningarna

 Otroligt bra saker jag ytar med mig från träningen är:
 
* Hur jag ska fortsätta jobba hästarna på marken för att utveckla båda hästarna på den biten för att utvecklas i hoppningen och jobba dem rätt.

* Min sits, Sylve vill att jag ska sitta lite mer fram hos hästen (till alla som haft åsikter att jag sitter för framåtlutad). Han säger att större delen av världseliten sitter i välditgt lätt sits och väldigt framåtlutade. Haan blev förvånad över att tränare sagt att jag ska räta upp mig. Han tyckte att jag skulle rida helt på min känsla och komma fram mer hos hästen. Sjukt skönt och glädjande att höra.

* Pratade också med de problemen som känns mest aktuella med båda hästarna. Ramius att han ibland hoppar lite till vänster i kombinationer och på linjer, vilket jag fick hjälp med att korrigera ridmässigt. Ni hör detta på filmen sista rundan när Sylve ropar: "Led höger", "led höger"! ;) Samt att bogen försvinner lite i kraftiga högersvängar. Med Valence stress i kombinationer och hur jag ska arbeta med detta och tips på fortsatta övningar.

Ni får se alla språng som hästarna gjorde under träningen samt en kort film på Valle när vi jobbade och försökte få igenom honom i traven. Tyvärr fick jag inte med hela markarbetet vi gjorde efter i samtliga gångarter.
 
 

Kommentarer
Johanna S säger:

Jättekul att se lite markarbete också!! Gärna mer sånt! :-)

2013-03-22 | 10:40:22
Anonym säger:

Du är helt fantastiskt still på Valence, det ser så himla bra och trevligt ut!

2013-03-22 | 14:33:37
Melina säger:

Kul att få se alla språng! Du rider så trevligt :)

2013-03-22 | 16:52:11
Emilia säger:

Hade vart väldigt roligt att få se ännu mer kommentarer från Sylve, synd att det klipps av i filmerna!

2013-03-22 | 21:01:45
. säger:

Åhhh Valence är så otroligt fin!!!

2013-03-22 | 21:43:51
Sofia säger:

Filmer från träningar är alltid allra roligast att se på hästbloggar! :) Kul med mycket uppdatering, det uppskattas! :D

2013-03-23 | 00:07:46
Pia säger:

Kul att få se så pass mycket från träningen!

2013-03-23 | 17:29:52
mikaela säger:

Hej!
Har följt dig via bloggen en tag nu och måste bara kommentera för första gången. Rent ut sagt Fan vad du är duktig! Keep on going med allt du gör och kämpar för, du är en sann förebild för så många inom denna sport. Stort lycka till i framtiden

2013-03-24 | 12:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback