__

Fina unghästar!

Idag tävlingsdebuterade unghästarna, vilket båda gjorde med bravur!

Man kan tycka att det gick ganska snabbt ut på tävlingsbanan eftersom att hästarna så nyligen är inhoppade med banor under ryttare, men vi fick så fina svar från båda idag!

I 90 cm var båda felfria, jätteduktiga! Förstås lite vingliga och så som unghästar är, inte minst på sin första start i livet!I Inför andra klassen fick de vänta länge eftersom avd. A gick före avd. B. Lillfian blev lite osäker i kombinationen men annars var hon jättefin även i 1m, tyvärr ett pet på sista hindret. 4 fel. Yamazaki tycker jag växte till andra klassen 1m och skötte sig riktigt bra. Han lekte runt banan men tyvärr kom vi lite nära och i obalans till sista räcket, så även han fick ett pet. Räcket kom väldigt kort ur sväng och hade många bommar så det var ett svårt hinder för unghästarna!

Båda hade alltså 0/4 i sin första tävling, så vi är väldigt glada och stolta över dessa två unghästar i stallet! Båda har stor potential!

Donna var riktigt fin igår, nolla och 5:a i 120, tyvärr blev hon spänd på framhoppningen till 130 då vi hopppade räcket och en gick precis bakom så vi hoppade bokstavligen rakt in i en annan häst... Detta satt tyvärr i i början av banan men släppte mer och mer. Ett nedslag på tvåans räcke i 130, annars hoppade hon kalas! Kulan och jag var ingen bra matchning alls, han är lite svår i ridningen när man inte tränar honom själv hemma. Hade svårt att få till galoppen och tyckte att han blev ostadig, lite lång och låg fram och jag gjorde en hel del missar ridmässigt på honom tyvärr. Jag tycker inte att jag hittar den rätta ridningen på honom alls, beror nog på att jag inte tränar och formar honom till vardags. Bättre jobb och lycka nästa tävling hoppas jag på!


Monalisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback