__

Riktigt bra träningar!

Hade förmånen att slippa välja vilken häst jag skulle ta med mig - jag fick nämligen vara med och träna med både Valence och Ramius!

Båda mina älsklingar kändes väldigt fina och hoppade väl. Fick otroligt mycket hjälp med hur jag ska arbeta hästarna på marken. Valle och Musse har ett språng och en inställning som jag prioriterar väldigt högt, men båda är en utmaning på marken och det är något som verkligen behöver jobbas med för att, som Sylve sa, även få till nollorna i 150-klasserna. Det var så kul för Sylve sa att "- Ja Amanda, det är ju bra för båda hästarna behöver jobbas på liknande sätt trots att de är så olika, den ena är het och den andra är lat" ;)

Hur som helst. Har fått yttligare aha-upplevelser och åkte från träningen med strålande humör, känsla och med motivationen på topp. Sylve är hård men han är också generös med att säga vilka styrkor man har, och jag har vuxit mycket för mig själv efter dagens träningar. Sylve är en ny kärlek i mitt liv på träningsfronten och jag ska verkligen se till att hålla igång regelbundet med träningar för honom. Han är verkligen grymt bra och jag förstår verkligen hans pedagogik.

Valence gick vi på ganska ordentligt med markarbetet framförallt i slutet (kommer visa litegrann av hur vi gick till väga på filmen). Och när jag tagit med mig nya hästar till nya tränare och vi har varit så på och jobbat honom så har det alltid slutat med en sönderstressad, blockerad och extremt het häst som inte går att rida. Idag var det första gången som jag kände att jag, med hjälp av en tränares instruktioner, kunde jobba igenom honom lite tuffare och Valle bara accepterade, tyckte om det vi gjorde och det gav bara under den relativt korta stunder stora posititva skillnader. Detta ger Sylve i mina ögon väldigt hög trovärdighet och jag känner en tillit till honom som tränare då jag vet hur min häst fungerar efter snart sju år tillsammans. Imponerande och otroligt givande! Som vi ska träna på nu! :D

Ramius fortsatte vi på samma spår som sist men han var riktigt fin och duktig idag. Älskar den hästen så himla mycket. Han är fortfarande lite plankig och styv i ridningen mellan hinder, men jag kände en klar förbättring ändå. Och Sylve sa att många efter Cardento är sånna. Hoppningen är det inte mycket fel på och det var en ganska behaglig träning för oss båda, allt gick väldigt bra utan några större bekymmer på någon av övningarna! :)

Filmer kommer!

Kommentarer
Victoria säger:

Vad kul att du fick ta med dig båda pållarna :) Ska bli kul att se filmerna sedan :D

2013-03-22 | 07:59:51
Bloggadress: http://vican.blogg.se
J. säger:

Instämmer, Sylve är grym!! :)

2013-03-22 | 08:03:59
Monika säger:

Kul att träningen var så positiv! Det gör att tävlandet oxå kommer att gå jättebra framöver. Ska bli kul att följa dina båda stjärnhästar och se alla framsteg.

2013-03-22 | 18:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback