__

Valence blir problemet

Har fått grymt bra hjälp med träningen av hästarna medan jag är inne och gör absolut ingenting av värde. Enda problemet är mitt lilla psykfall Vallis ute i stallet som det inte riktigt fungerar med... Förhoppningen är att jag ska kunna skritta ut på honom i mitten av nästa vecka. Endast skritta, men då kan jag ju ridaväldigt länge iallafall. Just nu har jag alldeles för ont för att ens kunna ta mig upp...

Måste försöka hitta en lösning så han kan hållas igång någorlunda dessa veckor. Han är i toppform tävlingsmässigt och jag vill inte att han ska tappa för mycket. Siktet är ju fortfarande att jag ska kunna rida Sunbyholmshoppet om fyra veckor! Men måste ta det väldigt lugnt fram tills dess.



Kommentarer
Siri säger:

Jag vill hehe.

2013-03-26 | 19:30:27
Bloggadress: http://lamints.blogg.se
Lisa säger:

Kanske dålig idé, men att skicka honom till någon bra ryttare under 3 veckor? Kanske värt att betala en slant om du vet att han kommer till ett bra ställe till någon som kan behålla honom i den formen han är och inte förstöra något.

2013-03-26 | 20:19:03
Linda säger:

Studier har visat att en häst i full tävlingskondition ska stå 3 veckor i total boxvila utan att tappa vare sig kondis el muskler. Tvärtom kan tom vila lyfta dem ännu ett snäpp om den kommer i rätt fas av träningen. Så du behöver nog inte vara orolig att han ska tappa ngt! Ge han några dagars total vila och sen kan DU ju börja skritta honom lite.
Hoppas du blir ok fort!!!

2013-03-27 | 06:41:59
Sophia säger:

Funkar han inte att longera då? Då får han ju iaf röra på sig men ingen annan behöver sitta upp på honom :) Hoppas du blir bra fort!

2013-03-27 | 07:26:26
Bloggadress: http://sophiakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback