__

Härlig tävlingsdag!

Agamemnon "Memo" var grymt fin och duktig idag på tävlingen. Det var vår andra tävling ihop, han har hoppats varannan vecka, knappt, under hösten och vintern, inte hoppat någonting under min skadeperiod på 8 veckor med armbågen och är dessutom, ur en hopphäst synpunkt, lite överviktig. Trots allt detta levererar han två dubbelnollor i 110 + i sin debut 120 idag, och bjuder på många riktigt, riktigt fina språng! Så otroligt glad över hur han har känts idag! Det finns så mycket potential att utveckla i honom!

Flying Emma har hoppat många fina språng idag. Var felfri i 110 och hade ett tråkigt nedslag pga att jag la henne alldeles för nära på tvåan i 120. Hon är dock väldigt jobbig att rida just nu. Hon har hakar i munnen och är vass på kanterna, försökte få ut veterinär till att raspa tänderna i slutet av förra veckan utan att lyckas. Skulle ha hoppat henne på hackamore idag men hon var alldeles för vild så det vågade jag inte. Ska se till att få tänderna fixade nu i början av veckan så hoppas jag att hon blir mer harmonisk i sin mun och stilla med huvudet. Har både känt och kollat i hennes mun och det är verkligen i stort behov av raspning och hjälp av veterinär!

Nöjd med dagen. Imorgon är det elitallsvenskan och 130-klasser som gäller med Valence och Ramius! :) <3

Bjuder på en bild på dagens stjärna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback