__

CALLISTO

Har inte berättat så mycket om min nykomling och förhoppningsvis framtida stjärna!

Han är i alla fall född 2009, alltså fyra år e Casall - Contender - Landgraf. Han importerades från Tyskland från sin uppfödare för två veckor sedan. Han är brun, samma färg ungefär som Valence, och har en stor stjärn och två vita bakben. Ca 167 cm i mankhöjd.

Han är precis grundinriden och väldigt grön. Men jag kan redan rida ut på honom helt själv i alla gångarter. Har faktiskt dessutom hoppat några små språng uppsuttet redan.

Han kallas för "Calle" i stallet och går i hagen tillsammans med Valence och Ramius just nu. Han och Valence är hur tajta som helst och han följer Valle som om han vore hans mamma. Eftersom att Valence är en fantastisk gentleman och som en gud i all hantering så kan en unghäst inte få en finare förebild. Så jag är jätteglad.

Det jag hittills sett och upplevt med Callisto är bara positivt. Jag köpte honom osedd via en kontakt och är verkligen jättenyfiken på vad det ska bli av honom. Det är så roligt att följa hans resa, för det händer något nytt i hans liv varje dag. Som igår tex, då fick han framskor för första gången. Och lastträning. Och när Amanda och jag red ut tillsammans första gången och vi skulle in på en stig, då förstod han absolut ingenting och trodde absolut inte att man kunde gå in på en smal, snårig stig. Varje dag händer något nytt och han bemöter allt med en fantastisk inställning och är en väldigt vänlig själ. Dessutom måste det ju vara ett gott tecken att Valence älskar honom så mycket! ;) :)

Med den stam och fina modell han har borde han kunna hoppa stort i framtiden. Resan dit är minst lika intressant. Just nu håller jag på att rida in honom ordentligt och hoppa in honom. Ska försöka kunna starta en pay'n jump och små tävlingar senare i sommar. Men han är en påläggskalv för framtiden och ska mest stå och gro här hemma...

Bilder på honom får ni inom några dagar! :)


Kommentarer
Frida säger:

Åh va spännande, ska bli så roligt att få följa er =D

2013-05-17 | 21:40:54
Anonym säger:

Vad kul för dig!! Tycker det är bra att dina hästar "får vara hästar" och rida ut mycket och gå tillsammans i hagar :)

2013-05-18 | 01:42:46
Anonym säger:

spännande :D

2013-05-18 | 15:30:16
J. säger:

Kul!! Ser fram emot att få se filmer :)

2013-05-18 | 20:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback