__

En helt underbar dag!

Jag har haft en heldagskurs hemma idag och det har verkligen gått strålande! Blir så himla stolt och glad över mina elevers ridning och utveckling. Det finns verkligen inte många saker som slår att hålla träningar för elever som tar till sig, förstår och omvandlar instruktioner till någonting praktiskt. Så oerhört glad och stolt!

Måste också säga att två av hästarna som var med, Lorden och Kulan, har skött sig som två riktiga prinsar. Det berör faktiskt långt in i själen eftersom att det är jag som haft och utbildat dem helt från början. Båda hoppade en lång och ganska svår bana på stora hinder med sina ryttare som på dessa höjder är relativt orutinerade. Och det glädjer mig att se att hästarna hoppar med ett jättestort förtroende, är förlåtande och att de båda är två riktigt fina hopphästar som luftade med ett par decimeter på hinder på 135. Det är verkligen kul att se sina hästar fortsätta gå bra med sina nya ryttare.

Kvällen fortsatte med en väldigt lyckad och trevlig provridning och god middag med min älskling! <3 Nu blir det myskväll framför Game of thrones :)

Mitt knä är i alla fall avseevärt bättre och kan gå NÄSTAN normalt nu. Har skrittat långturer och longerat hästarna, imorgon hoppas jag kunna rida mer eller mindre normalt... Lär ju göra ganska ordentligt ont fortfarande men tror i alla fall att jag kan rida ut i alla gångarter på flera hästar imorgon! Har ju dessutom min praoelev till hjälp hela veckan :D <3


Valence vinst HG Netterbergs pris 140 november 2012

 

Kommentarer
Frida säger:

Åh, vore så skoj om du skulle börja hålla träningar runt om l Sverige :) eller flytta till Skåne så man hade kunnat vara med, skulle gärna vilja träna för dig, riktig drömtränare!

2013-05-27 | 14:21:01
Anonym säger:

Håller med Frida! ;)
Är det någon du känner som praoar hos dig, minns du sagt innan att du inte tar emot praoelever, en undran :)

2013-05-27 | 23:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback