__

FILM Ramius 130 lagklass

Skillnaden i ridningen nu är att jag dels bytt bett men även att jag rider med mycket längre tyglar än vanligt. Konstigt nog så hoppar han allra bäst när jag rider med längre tygel och inte sätter någon båge i galoppen överhuvudtaget. Han har själv ett väldigt bra driv i bakbenen när han galopperar och vill nog helt inte bli störd alls. Dock måste jag vänja in mig vid den här tekniken då det känns väldigt ovant. Men det var precis så här jag tänkte när han gjorde sin kanonrunda i Högbos 140 i mars där han blev 5:e placerad.

Måste dock lära mig att sitta kvar i dessa språng, vid tre tillfällen satt jag rejält löst och det är inte okej... Är ovan vid det språnget och han skickar verkligen upp en ur sadeln när han hoppar som han kan och ska... Fick lite strul efter trippeln upp till näst sista hindret där jag tänkte rida sju, men kom tokstort på trippelbarren in och fick en väldigt kraftig respons på min förhållning så det blev väldigt knackigt upp till räcket som han trots det ändå hoppade jättefint.

Älskar min fina vita prins så mycket!


Kommentarer
lili säger:

måste kännas ovant, men ojjjjj vad han hoppar och det ser fint och avslappnat ut!

2013-05-08 | 20:42:06
Madeleine säger:

Vilken skillnad! Hur kom du på att du skulle rida med längre tyglar?

2013-05-08 | 22:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback