__

Lorden och Rebecca levererar!

Lord Greystoke (Lorden) som jag sålde för snart ett år sedan var felfri och placerad i både 110 och 120 med sin nya ryttare i helgen. De är också kvalade till 130 som de ska debutera i juni. Lorden ska därefter, i mitten av juni, komma hit en månad då hans ryttare och ägare är bortrest. Så himla roligt!

Är jätteglad över att det går så bra för Rebecca och Lorden, de har varit felfria i nästan alla sina starter i år! Hon och Lorden ska hit på en endagarskurs jag har i slutet av maj och träna precis som förra året, Jag har också varit i Stockholm och hållt träning för dem. Det är så roligt att kunna få vara delaktig i en häst man har sålt och dessutom endast tack vare att hon köpt en häst av mig få en underbar vän genom det, och en vänskap som jag hoppas håller tills vi blir gamla tanter...

 Ringde två dagar innan tävlingen i helgen och skällde lite (mycket) på Rebecca efter förra tävlingen som gick mindre bra och gav strikta order hur hon skulle rida Lorden dagarna innan tävling och uppvärmning och hur hon ska tänka på tävling. Kände mig kanske lite väl hård och dum efteråt, så det var skönt att det inte gick käpp rätt åt skogen då :)

Lord Greystoke och jag 130.

Kommentarer
Rebecca säger:

Jag är så otroligt tacksam över att jag har en sådan fin vän, tränare och häst! <3 Älskar er! <3

2013-05-13 | 22:10:03
Bloggadress: http://xerxes.blogg.se
Anonym säger:

Kan du inte skriva ett inlägg till oss hur du tycker ett bra upplägg veckan innan tävling är? =)

2013-05-13 | 22:27:45
Emma säger:

Hej Amanda! Tänkte höra om du har några kloka tips/råd på vad man kan göra vid byten när hästen bara byter fram? Hon är fullt frisk (nyss gjort en vetcheck och har regelbundna kiropraktorbesök), aldrig varit så fin på marken som hon är idag förövrigt. Gick omkull i hagen för några månader sen och fick "rättas till" av kiropraktor ordentligt men är helt återställd. Gjort detta klockrent förut men har börjat "krångla" nu. Är en känslig dam med mycket nerv. Har kört fast totalt så vore jättetacksam för lite tips! Stort grattis till helgens framgångar, det är du värd!

2013-05-14 | 00:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback