__

Ramius inledde Högbomeetinget med en 3:e placering i 140

Första dagen på meetinget i Högbo har börjat bra. Båda hästarna har visat på storform och hoppat fantastiskt. Banan var maxad i höjd och det var endast tre felfria ekipage.

Valence började och kändes helt strålande under framridning och framhoppning. Väl inne på banan var han lugn och hoppade mycket väl med superfina språng. Tyvärr rev vi näst sista räcket som kom efter en trippelbarr, jag kom för stort och lyfte honom lite dumt med handen... Jättesynd på en riktigt fin runda i övrigt! 

Ramius var likaså väldigt fin på framridning och framhoppning. Inne på banan kändes som att han lekte runt banan och satte en säker nolla. Han slutade på en tredjeplacering. Han hoppade många fantastiska språng och jag börjar hitta rätt ridning på honom nu. Andra gången han går rakt in i en 140 och han gjorde det verkligen enkelt, Min balans var också betydligt bättre denna runda än i Västerås, så det var skönt! 

Otroligt nöjd med mina två stjärnor och ser fram emot en fortsatt bra helg i Högbo. Det är en jättefin tävlingsplats, superbra stallar, nu är det fint väder och bästa Mandis är med! Riktigt kul att vara iväg på en större tävling och bara kunna fokusera på starterna och Valence ch Ramius. Eftersom de går samma klass kan vi dessutom bara strosa och ha semester resten av tiden. Jätteskönt och välbehövligt!

Filmer från bådas starter kommer upp på bloggen redan ikväll tack vare att Amanda har sin dator med sig hit! :)



Kommentarer
F säger:

Stort grattis Amanda, så roligt!! Håller tummarn för dig i helgen :)

2013-05-10 | 20:22:08
Lotta säger:

Hej,
och grattis till framgangarna!! Jag ar bara lite nyfiken, du skrev tidigare att du har bytt bett pa Ramius : vad har du pa honom nu, och vad hade du tidigare?
- Lotta

2013-05-10 | 22:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback