__

Bra dagar

De sista dagarna har varit riktigt bra på alla sätt och att det nu är fredag gör inte saken sämre!

Igår var jag på ett mycket intressant samtal som förhoppningsvis kommer leda till att jag lär känna mig själv ännu bättre i framtiden. Oerhört intressant och jag är grymt motiverad! Var dessutom ute och sprang i mörkret och kylan, vilket var betydligt skönare än vad det låter!

Hästarna går dessutom riktigt fint. Hade en underbar uteritt på Ramius idag tillsammans med Amanda och Kulan. Kanske bästa ridkänslan någonsin på hans rygg, så roligt.

Jag har däremot extrem Callistoabstinens just nu måste jag erkänna. Men kommer nog ta en liiiiiten uteritt imorgon. Tror faktiskt att både han och jag längtar! Nästa vecka blir väldigt lugn men vi kommer åtminstone smyga i gång med lite träning då i alla fall. Underbar häst att rida varje gång!

Igår kväll hoppade jag Ville (skäcken) hemma på banan då underlaget var super efter två mildare dagar. Vi började med låga, längre banor för styrka och lite flåsträning. Avslutade därefter med en bana på 120-130. Det var faktiskt första gången jag hoppade så pass stora hinder på honom men satan i gatan var bra det gick! Bakbenen kommer i vissa språng och han hoppar mer och mer genom hela kroppen. Dessutom är förtroendet enormt mycket bättre. Han är så vansinnigt lik känslan på Madonna emellanåt, hoppas att han kan närma sig hennes nivå och språng lite med mer tid! Otroligt inspirerande med så stora framsteg på kort tid i alla fall. Måste verkligen filma nästa gång!

Hoppade även Rebell och han imponerade ännu en gång. Klippte dessa hinder med marginal! Dessa två är som natt och dag men jag gillar dem båda mer och mer för varje gång! Rebell är otroligt storhoppande och läser av hindrena på ett imponerande sätt! Häftig känsla på hans rygg! Hoppade på ett rakt bett med fasta ringar och det är det bettet som hittills givit överlägset bäst känsla!

Alla hästar är nyfriserade, fyra nyklippta och alla manar, svansar och luggar är fina! Hästarna ser stiliga och tävlingsfina ut trots att säsongen är över! Det syns att de tycker om att vara fina och välskötta! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback