__

Hamre söndag

Både Valence och Ramius skötte sig fint på tävlingen igår. Med Ramius blev allt väldigt stressigt tyvärr, hade fått med mig två vänsterstövlar av Tretorn, det negativa när stallkompisen har likadana som jag ;) Allt med kort om tid och det var svårt att få till en bra framhoppning. Det är otroligt liten yta i Hamre och många som höjde och sänkte hej vilt så jag hann aldrig rida igenom och få de språng jag ville ha, Mius blev ganska uppjagad. Inne på banan hade vi två pet, på två räcken. Jag hann inte bli klar i handen på rätt många hinder, trots detta hoppade han många fina luftiga språng. Får definitivt beskylla mig själv för felen igår. Han hoppade strålande i bägge kombinationerna.

Valence var superfin igår, så roligt. Fick många riktigt bra språng på framhoppningen. Inne på banan var han fokuserad och superfin, tyvärr missade jag en distans. Det var räcke till oxer fyra lite fram, han blev något het där men hoppade superfint på oxern, efter var det distans ner till räcke fem galoppsprång, men jag tog tillbaka honom får hårt och det blev ett för mycket. Helt och hållet en ryttarmiss. Jättesynd eftersom resten av banan var mycket bra!

Nöjd med hästarna med tyvärr märkte jag av hur mycket de yttre omständigheterna påverkar ens fokus inne på banan. Men är väldigt glad över att känna så pass fin form på älskade Valence igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback