__

Bra dag

Hoppade Ramius för Anette, genrep inför Södertälje och han hoppade fantastiskt. Hoppade en 5,5 och sedan tre fristående hinder och i slutet hoppade vi riktigt stora hinder. Känslan var bra och fick med mig mycket bra saker att ta med mig in på banan i Södertälje. Evigt tacksam för hennes hjälp och engagemang.

Ramius och Valence går en varsinn förberedande klass på torsdagen, Ramius 130 och Valence 140. Därefter går båda kvalet i VW Grand Prix på fredagen i 150. Det kommer vara det absolut svåraste vi gjort hittills. Ramius får endast gå för rutinen och det blir en brutal 150-debut för hans del men han är så stark mentalt att han kommer hur det än går ha lärt sig mycket av att få ha gjort det. Med Valence har jag lite mer tävlingskänsla, hoppas formen håller i sig. Han har varit lite hot i veckan men nu har jag försökt skärpa mig och dela in honom i annan hage så han får äta hö istället för vårt närings- och energirika hösilage. Ska rida honom ordentligt båda mornarna också.

Skönt att inte ha med sig andra hästar att fokusera på den här helgen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback