__

En intensiv, lång och alldeles fantastisk dag!

Morgonen började med löshoppning i serier som vi blivit tipsade om från equiterapeuten. Kulan stod i fokus men jag passade på att låta mina kusar göra detsamma. Det var serie som började med trestuds där vi höjde sista ut, därefter ett galoppsprång räcke och ett galoppsprång oxer.

Det var häftigt att se för hästarna förbättrade sina språng jättemycket under löshoppningen. Blev kvickare, starkare i sitt avsprång och hoppade många riktigt fina språng. Valence tog mer tid på sig än han gjorde som yngre, och visade upp sin fantastiska hinderuppfattning. Vi löshoppade totalt 6 hästar under morgonen, och utan att försöka låta skrytig så måste jag säga att framförallt Ramius men även Callisto verkligen briljerade i sin hoppning, satan vilka fantastiska språng!

Efter det red och hoppade jag några få språng på nykomlingen!

Därefter tog vi långlunch. Sedan blev det uteritter på eftermiddagen varav en långritt på nya vägar. Hur mysigt som helst. Då känner man verkligen hur fantastiskt livet är!

Sedan blev det storröj i stallet med mockning och städning. Gården ser ut att vara uppochner just nu med trädröjning och vi som inte kunnat fixa på gården som vanligt pga fullspäckade dagar. Tycker inte alls om när det är stökigt och rörigt så skönt att få lite stil på en del saker i alla fall. I helgen blir det finfix på gården!

Efter en liten tids smådepp och uppgivenhet är jag nu efter de tre senaste dagarna mer inspirerad och motiverad än någonsin. Jag bara ska lyckas ta fram allt du har i dig. Ett hopp och mod som räcker så oerhört långt. Min fina vita prins som jag älskar så högt! <3
 
 TACK FÖR ATT DU FINNS I MITT LIV! <3 DU BETYDER MER ÄN DET GÅR ATT BESKRIVA I ORD!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback