__

Fantastiska hästar!

Idag gjorde mina stjärnor sin andra runda inomhus för säsongen. Båda gick 145 med ett pet vardera. Två ryttarmissar. Det var stora hinder vi hoppade idag och det känns väldigt trångt nu när vi precis kommit inomhus. Men hästarna hoppade fantastiskt!

Film från Valence runda. Kändes otroligt enkelt och rytmiskt till nedslaget. Jag kände lite när jag red mot kombinationen att oj, jag ligger lite stort. Bara med den tanken och mitt kroppsspråk så svarade Valle med att gå fram och då kom vi för nära och för flackt och fick ett väldigt onödigt fel in i kombinationen. Sur på mig själv. Min tankeläsande häst som jag absolut inte går trycka framför mig på det sättet. Men som sagt, annars kändes det som att han lekte över dessa stora hinder.



Ramius har varit riktigt duktig idag. Ridbarheten är lite som den är men hoppmässigt var han så fin idag. Känns som att vi kan ha hittat ett väldigt fungerande bett också... Hoppas! Jag låg alldeles för nära på första hindret, försökte samla honom men gjorde det för sent och han svarade mest med att slå upp huvudet i himlen. Annars hoppade han stora och väldigt luftiga språng. Storleken på hindrena är ju aldrig ett problem för honom. Kom riktigt nära även på trippeln, samma sak som hände där som på första hindret, men han klarade det väldigt bra. Måste få stil på honom för det är en otroligt hoppbegåvad individ. Vi var första utanför placering idag. Hans bästa resultat hittills i svår klass och även debuten inomhus. Känns lovande!




Kommentarer
Anonym säger:

Jättefina rundor, beundrar din fantastiska ridning!! =)

2013-09-22 | 21:31:46
Ewe säger:

Så härligt !! Du är så fantastiskt duktig Amanda och man blir så inspirerad av att läsa det du skriver följa dig och alla hästarna och titta på filmer du lägger ut !! Du är en grym ryttar , kom ihåg det även när du har svackor !!

2013-09-22 | 21:39:14
Bloggadress: http://evi0627.blogg.se
Lisa H :) säger:

Ramius hoppade jättebra! (Valle också) Men vad har Ramius för bett nu då? Hej på dig!!

2013-09-23 | 20:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback