__

Lovande 4-åring till salu!

"Qurre" är ca 168 cm hög, väldigt långa ben, ädel modell. Vacker huvud och hals. Gråskimmel. Otroligt korrekt i benställning och hovar. Röntgad UA export.



En otroligt trevlig och behaglig individ. Uppmärksam och väldigt snäll. Jag har ridit ute på gräsbana och grusbana samt i skogen och han är mycket enkel. Verkar ha en hög ridbarhet och bjuder på mycket bra själv.

Jag har hoppat en liten låg bana i galopp och det har gått jättebra. Verkar inte tittig, har redan tagit mig över mur, vattenmatta och grind utan problem. Kvick i fötterna, mycket fin teknik fram. Vill inte riva.

En väldigt grön unghäst som precis blivit hoppad under ryttare.



Han är e Quidam de revel - Carthago Z och Cordelabryére i tredje led så en stam i absolut världsklass.

En häst som jag tror kommer kunna gå långt med rätt utbildning och tid.

Vid seriöst intresse får ni gärna höra av er till mig via 0707873099 eller [email protected]

Det är ett bra pris på en häst med den här stammen och dessa kvalitéer. Om någon söker en fin och lovande unghäst. Han är väldigt enkel och okomplicerad, hittar inte på några som helst dumheter varken i ridning eller hantering! Dock mycket grön fortfarande!

Finns inte ute på någon annons. Min ambition är att kunna ta ut honom på en mindre tävling i oktober om han blir kvar hos mig för fortsatt utbildning.

Bjuder på ett språng vi tog häromdagen på ca 90 cm! Duktig bebis!


Kommentarer
Jenny säger:

Pris?

2013-09-22 | 12:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback