__

Tack för den fantastiska tid jag fick med "the lady"

Nu är Lady Madonna såld och har åkt till sina nya ägare. Som jag kommer sakna denna fantastiska lilla spänstiga flicka som varje kväll och morgon pratar så glatt i stallet.

Återigen har vi haft turen och tålamodet till att hitta rätt köpare även till Donna. Hon har hamnat hos en lugn och skicklig junior med erfarenhet av ca 10 SM på b- och c-ponny. Hon är välridande och riktigt duktig i sadeln, och passade otroligt bra på Donnas rygg. Vi har haft väldigt många provridningar, många med en ridning som inte passat henne, och det här var den överlägset bästa jag sett. Donna är en mycket speciell häst att rida då hon är känslig och energisk, samt vill ha huvudet lite i säregen position mellan hindrena. Man måste vara med henne men rida med lite känsla och ett lugn. För hoppa, det kan hon verkligen. Hon är försiktig, snabb, vill verkligen kämpa för en felfri runda och tittar aldrig någonsin på något. Hennes galopp är så kvick att jag aldrig mäter avstånd mellan hinder på tävling, utan bara kombinationerna.

Jag har haft två så roliga år med henne och kan inte riktigt förstå att hon inte finns i stallet längre. I år har hon varit fantastisk på tävling och har inte haft en enda start på hela året sämre 0 eller 4 fel på hinder.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer bli riktigt bra för Donna och hennes nya ryttare och kanske finns det en möjlighet att vi får se henne i ett kommande junior SM nästa år... Vem vet! Vi får verkligen hoppas!

Tack "min" älskade Donnis för den här tiden med dig. Och stort tack till Donnas ägare Anna som låtit mig ha förtroendet att ha henne hos mig och tävla under de här två åren. Jag har lärt mig så mycket och haft så mycket glädje på hennes rygg.

Som jag kommer sakna dig min lillskrutta! Det kommer kännas så tomt!

Några av våra rundor senaste året









 



Kommentarer
Anonym säger:

:'( ♥

2013-09-04 | 21:12:13
Hannah säger:

Kul för köparen! Hon får verkligen en pärla!!
men mindre kul för dej..

2013-09-04 | 21:56:01
Anonym säger:

En stor förlust. Ni var ett fantastiskt ekipage!

2013-09-05 | 06:22:55
Lisa H :) säger:

Oj då, såld. Hoppas hon får det bra!

2013-09-05 | 12:48:15
Eva säger:

Har den nya ägaren någon blogg så man kan följa det lilla stjärnskottet? ;)

2013-09-08 | 20:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback