__

Visste ni...

Att Imeldina är både tittig och väldigt mötesskygg?

Första gången jag tävlade henne höll jag på att drutta av på framhoppningen för att hon blev så rädd och tvärvände för en annan häst. Så de första starterna fick jag alltid be den som var inne på banan med mig samtidigt att inte vara framför henne när hon hoppar, vilket alltid respekterades väldigt fint. Nu har hon blivit tusen procent bättre och jag har slutat säga någonting till ryttaren som är inne på banan samtidigt som oss. På framhoppningarna är hon numera väldigt observant men byter aldrig riktning för att hon blir skrämd!

Det var första gången jag red en häst som både var tittig och mötesskygg så jag har lärt mig väldigt mycket av att få tävla henne! Är dessutom vansinnigt förtjust i hästen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback