__

En dag med mycket hoppning

Var iväg hela förmiddagen på samma ställe där jag har hoppträningar varje tisdag. Banan från gårdaskvällen stod kvar så jag tog med mig Rebell och tränade lite. Han var jättefin och hoppade enkelt en bana på 130-135. Jättefin!

Hoppade även stallägarens häst, hon som också är min supporter i mycket. Hon tog föl på deras D-ponny som gått msv A hoppning med placeringar i ung ålder, och betäckte med hopphingsten Cartier (Contender - Landgraf I). Nu är avkomman fyra år och vi hoppade in honom i början av året. Idag hoppade vi utomhus för första gången och han var jätteduktig. Hoppar alla möjliga titthinder utan att blinka och är kvick och försiktig. Jättekul! Dock knappt 160 cm hög. Men jätterolig och snabb i både ben och tanke!

Tränade även på eftermiddagen för bästa Anette. Kul att träningarna äntligen drar i gång. Callisto skötte sig mycket bra, hoppade strålande. Lite ofokuserad och valpig emellanåt men han har så stora kvalitéer. Älskar den hästen. Valence var het och uppjagad idag så vi hoppade inte så mycket på honom. Det blir ytterligare ett kiropraktorbesök och en stor dos B-vitamin för hans del. Våren är verkligen ingen bra period på året för honom, det har det aldrig varit. Inte så mycket att göra åt. Han gav fin känsla i helgen och jag hoppas få till formen till nästa tävling. Vill ha honom så där harmonisk och fin igen...

Listo <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback