__

Härliga dagar!

Min fina vän Amanda har påsklov från skolan hon arbetar i så jag har massor med hjälp i stallet just nu. Vi njuter av ridning i fantastiskt väder, låta hästarna beta nakna några timmar per dag, stalljobb mm. Helt underbara dagar som går i ett. Man får otroligt mycket energi av vädret som redan ger en känsla av sommar!

Dessutom hade jag det bästa passet hittills på Callisto igår. Vi har jobbat oss igenom en tuff period där han har varit trotsig och lite svår att rida. Han börjar känna sig riktigt stark i kroppen och det har givit honom lite attityd och egen vilja. Men efter många veckor med hårt jobb varierat med mycket viloperioder var han igår helt magisk. Callisto har en fantastisk ridbarhet när psyket är med och då finns det faktiskt inte många som kan mäta sig med hans känsla!




Kommentarer
Sabine säger:

Hej Amanda!:)
Undrar lite vad du tycker om micklem tränset du har på callisto på bilden ovan? Är det värt pengarna? Vad är skillnaden mot ett tex "vanligt" aachen träns?
Väldigt tacksam för svar.:)
Du är förövrigt en väldigt stor förebild och jag tycker du gör ett super bra jobb med alla hästarna!:)
Kramar

2014-05-01 | 14:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback