__

Tävlingsplanering ett tag framöver

I helgen åker jag till Gävle med Valence och Ramius. Båda går 145 cm både lördag och söndag. Vi rullar mot tävlingen under förmiddagen och stannar alltså bara en natt. Nästa helg tävlar Rebell 120 + 130 på fredagen tillsammans med Callisto som går en 120-klass, debut utomhus. På lördagen rider jag eventuellt första omgången i elitallsvenskan tillsammans med laget och på söndag tävlar jag Valence och Ramius, första utomhustävlingen för dem i år. Båda går huvudklassen för helgen i 145 som det ser ut just nu. Veckan därpå sätter tävlingarna igång redan på onsdagen. Då hoppar Callisto en 120. På torsdagen tävlar vi igen, då går Valence och Rebell går en 130-klass. På fredagen går Valence och Ramius en 145-klass och på lördagen går båda 150 cm. På söndagen går eventuellt någon av dem finalen i 150 cm och Rebell debuterar i 135. Efter dessa veckor får Valence och Ramius några lugna veckor att ladda upp inför Norrköping international horse show i slutet av maj. Helgen därpå ska Callisto och Nino tävla på en regional tävling. Eventuellt får även nykomlingen som kallas Totte följa med dit beroende på hur det känns! :) Fullt med tävlingar april ut och hela maj, ska bli riktigt roligt. Jag känner mig otroligt motiverad. Härligt att utomhussäongen sätter igång också. Just nu känns det som att mina tre bästa hästar i stallet, Valence, Ramius och Rebell, är tre hästar som absolut går bäst utomhus. Valence är ju egentligen smidig och kvick och en perfekt inomhushäst, men han trivs ännu bättre och blir mer harmonisk utomhus!

Kommentarer
Anonym säger:

Roligt, fullt upp som alltid :) Lycka till!!

2014-04-18 | 08:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback