__

Tid för reflektion

Valence kändes fantastiskt fin i söndags. Tappade vänstertygeln (vilket har hänt för många gånger nu), mitt i en trekombination. Rev såklart ut. Red fem fram på sista linjen vilket blev för långt och rev därför även sista i 145. 8 fel är för mycket för oss speciellt när han är så himla fin. Film kommer.

Ramius kändes lite matt och snubblade väldigt konstigt i landningen. Rev därefter två hinder så valde att utgå och inte slita på honom. Hoppar en 130 nästa start för att komma igång lättare utomhus med honom. Jag funderar mycket kring min teknik o ridning på honom just nu vilket resulterar i mindre känsla och mer tanke. Därför vill jag backa några steg för att hitta rytm och feeling igen.Rebell gjorde en fin debut i 135. Dock inte vanliga Rebell som hoppar just nu. Mycket sämre bjudning, släpper ryggen lite och kryper in lite för mycket i hindrena. Jag får dock inte glömma bort hur pass orutinerad han är. Tycker att han gör ett strålande jobb, det är trots allt en väldigt spektakulär miljö i Sundbyholm och trots att han inte känns som han gör normalt så gör han det enkelt.

Vad som är bra när ridningen och hästarna inte känns bra är att man börjar analysera och reflektera. Man inser sina och hästarnas brister och vad man behöver jobba med. När allt bara flyter på så traskar man framåt utan att tänka så mycket så jag tror att det är väldigt nyttigt. Spenderade gårdagens förmiddag till att trimma några hästar i solen på gräsbanan. Härligt att ha lite ytor att jobba på och verkligen bara ställa sig frågan under ridpasset "Hur känns det" "Hur sitter jag" "Är jästen helt mellan min hand och skänkel" "Samma kontakt med båda tyglarna" osv. Hästarna kändes otroligt fina i slutet och Callisto som var en av fyra och fortfarande är så ung jobbade fantastiskt. Rebell fick hoppa några språng på banan för att försöka hitta rätt bjudning och språng igen. Tekniktränade över några större och bredare hinder. I slutet hoppade han helt otroligt. Bytte till vanligt bett med remont och satte på martingal mm. Försöker verkligen spara på sprången hemma men nu kände jag att vi behövde korrigera och hitta rätt innan tävlingarna den här veckan. Längtar så mycket till han hoppar på samma sätt och med samma bjudning och självförtroende på tävling som här hemma. Han kan verkligen hoppa den hästen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback