__

På väg hem

Valence och jag gick in för vår största uppgift hittills och jag är trots mina tre nedslag i dagens final nöjd och kan åka hem med en härlig känsla för framtiden. Nedslagen berodde helt på mig och Valence hoppade många fantastiska språng i dagens final.

Första nedslaget berodde på att jag inte hann bli klar i i svängen och tog en förhållning precis innan. Andra nedslaget är det som stör mig mest. Det var en båge på sex galoppsprång till en oxer där jag borde tagit tillbaka och ridit sju. Det gick alldeles för fort och han kom på tok för stort för att kunna hoppa den oxern felfritt. Tredje petet kom på c-hindret i trekombinationen där han egentligen hoppade helt kanon över a och b och upp på c. Men jag vände lite för tidigt i luften på det för bågen var skarp efter till sista hindret, och då fick han med sig frambommen med ett bakben tyvärr.

Men detta är mitt första SM som senior och banorna idag och igår det överlägset svåraste både jag och Valence har gjort. Jag har fått grym rutin med mig, världens motivationskick och jag älskar verkligen det här! Dessutom är det fantastiskt att min älskade Valence räcker till på den här nivån och det kommer bli så himla roligt att etablera oss på den här nivån i framtiden. Jag är överlycklig!

I Jönköping stannade vi till och hämtade upp en häst som gör Valle sällskap hem till oss. Inte vilken häst som helst heller utan älskade och otroligt saknade Lady Madonna. Hon ska bo hos oss en vecka sen kommer hennes ägare upp och så tävlar vi tillsammans på lördag och jag ska hjälpa dem lite med henne! :) ♥


Kommentarer
Ida säger:

Grattis till en lysande SM-debut på seniornivå! Med mer rutin på den nivån är du snart med och slåss om topplaceringarna!

2014-02-14 | 19:07:56
Lisa H :) säger:

Bra att du känner dig nöjd :)

2014-02-14 | 19:22:30
Anonym säger:

Hatten av för dig! Grattis till en fin debut på seniornivå.

2014-02-15 | 07:59:56
Siri säger:

Du är grym Amanda! Jag kommer gärna och hänger med dig någon gång när jag är ledig, saknar att bli smutsig och lukta häst.

2014-02-17 | 11:55:49
Bloggadress: http://lamints.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback