__

Sjukling...

Är jättejättesjuk just nu... Feber och fruktansvärt ont och tjock i halsen...

Trots detta tävling idag med Callisto och Ville. Ville inledde jättefint med en dubbelnolla och 6:e placering i 110. I 120 hoppade han super på framhoppningen och kämpade fint inne på banan. Vi fick en tråkig rivning på fyran och sedan fick jag totalt hjärnsläpp och min plan på sista linjen så slutade tyvärr på 8 fel. Men han är i fin form och det ska bli roligt att se vad som händer på tävlingarna framöver!

Callisto har aldrig hoppat så fantastiskt som han gjorde inne på framhoppningen idag. Men när jag red fram ute och inne på banan så var han otroligt ofokuserad och sprättig och jag var alldeles för kraftlös för att orka jobba mig igenom det. Han var överallt och ingenstans på samma gång. Han lyssnade varken på gas eller broms eller när jag svängde... Fick 4 fel när han svängde för tidigt ut ur en kombination då han skyggade från väggen. Annars några riktiga fina språng!!

Callisto är den absolut mest lovande unghäst jag har haft. Han är valpig och har mycket egna åsikter om saker ting. Men han har verkligen alla kvalitéer jag kan önska för framtiden och jag tror enormt mycket på honom. Kommer bli många spännande år framöver och väldigt intressant att se var han befinner sig som 8-9-åring!

Tror tyvärr inte att jag kommer klara av att tävla imorgon... :,(

 

Kommentarer
Anonym säger:

Krya på dig <3

2014-02-15 | 18:58:19
Emelie Ek säger:

Krya på dig Amanda! Hälsan kommer först. ALLTID. Dunderkuren: matsked färsk råriven ingefära, 0,5-1 dl färskpressad citronjuice, te och 1 matsked honung. Om feber tar du en alvedon också. Ger värsta svettchocken och alla bakterier och virus dunstar, så drick mycket vatten efteråt. Marlene Lindblad kvalade ikväll till finalen i Gina Tricot Grand Prix. Såg att du stod med på startlistorna också...?

2014-02-15 | 19:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback