__

Busväder!

Idag har det verkligen varit riktigt busväder! Om gårdagen var fantastisk så var dagens blåst och nederbörd precis raka motsatsen!

Jag var iväg på förmiddagen och hjälpte till med första inhoppningen av en 4-åring e Cartier. En riktigt bestämd herre men vi började med att inte vara nära av att gå över en bom och slutade passet med att skutta över tre små hinder, ett med sockerbit under och ett hinder med vattenmatta. Tänk hur många hästar man hoppat in under årens gång, denna och Callisto har varit de mest svårflörtade hittills! ;) Men det är häftigt hur fort det går om man gör rätt från början.

Amanda och jag ägnade sedan dagen åt mycket uteritter och konditionsträning. Valence och Ramius fick komma ut på en lång skrittur i skogen vilket verkade uppskattas mycket! Imorgon ska jag försöka hinna med att klippa båda grabbarna och göra dem fina inför helgens kom-igång-tävling i Södertälje! Valence verkar vara back in the game och känns jättefin i kroppen och ser så där härligt pigg, glad och lycklig ut i blicken!

Tack min underbara vän för en härlig och effektiv dag trots att snön piskade i ansiktet! :)

Valence 150



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback