__

Dagens pay'n jump

Hästarna skötte sig bra på dagens payn jump. Gunde hade två ner i första klassen och ett ner i andra. Hade betydligt mycket bättre känsla i den andra klassen. Det var bra att komma iväg med honom för att känna på vad han behöver jobba med. Han har en härlig ridkänsla och inställning så det kommer gå att utveckla en hel del hos honom, han måste verkligen banta också! ;)

Ramius kändes överlag fin på framridning och framhoppning, hoppade ganska stora hinder på en väldigt liten framhoppningsyta men kapaciteten har det ju aldrig varit fel på. Inne på banan brusar han fortfarande upp för mycket och är inte lika lydig utan blir istället lite spänd och forcerad, detta märks mest i känslan och även att sprången inte blir lika runda. Men jag ska inte ställa för höga krav i början av året, det var ändå nästan 2,5 månad sedan vi var iväg och tävlade sist. Han behöver komma ut och få bra rundor och harmoni i kroppen, så kommer han blomma ut ordentligt under utomhussäsongen i år tror jag! Han gick två 140-rundor idag, två ner i första och felfri i den andra. Finns mycket att jobba på men bjuder på den andra rundan där jag fick igenom lite mer av vad jag ville än i den första. Klart godkänt för att vara första riktiga banhoppningen på länge.

Tusen tack till bästa Freja som var med mig idag och hjälpte till, det var en rolig eftermiddag! :)


Kommentarer
Anonym säger:

Tyckte det såg väldigt bra ut! Vilka språng han har!

2014-01-25 | 20:42:42
Melina säger:

Tyckte han så ut o va i fin form. Såg lugnt och stabilt ut! :)

2014-01-26 | 11:05:24
Elin säger:

Vem är Gunde ? :)

2014-01-26 | 14:52:09
Frida säger:

Det där såg busenkelt ut. 😃

2014-01-26 | 17:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback