__

Hoppträningen igår

Det var riktigt roligt att hoppträna för bästa Anette igår. Jag känner verkligen att jag har hittat en tränare som jag uppskattar tänket på och har ett förtroende på hundraprocent till. Det är också första gången i mitt liv som jag har en tränare som åker till tävlingar för att se en "in action", kollar videoklipp från tävlingar och analyserar osv. Det är ovärderligt och jag tror att det kommer hjälpa mig att höja prestationerna ytterligare under året. Det är extra roligt att ha hittat tillbaka eftersom Anette faktiskt tränade mig på ponnytiden och när Valence var liten bebis som 4-5-åring!

Tränade ihop med fina Freja och hennes numera fyraåriga Fabbe som jag red in förra året. Om Valle var svår och nervig som unghäst har han träffat sin överman i Fabbe. Freja har tuggat grus många gånger förra året men tålamodet, viljan och modet att fortsätta har definitivt givit resultat för han har blivit skitfin verkligen! En rörande historia kring den hästen egentligen. Själv red jag Callisto, min egen lilla bebis, som skötte sig mycket fint! Eftersom att det är ganska osäkert underlag i ridhuset jobbade vi mest med stärkande arbete, travhoppning, studs osv. Callisto avslutade med ett par 120-språng ut från en 5,5:a och kändes överlag jättefin. Han är ju väldigt mycket bebis i sitt rörelsemönster och utseende fortfarande men jag vet att han är min framtida stjärna!

Det ska bli riktigt roligt att få hoppa ordentlig bana i galopp i helgen efter allt "teknikarbete" och styrkejobb i vinter. Callisto ska ju debutera 110 på payn jump nu i helgen, jätteroligt!

Förutom hoppträning igår bjöd dagen på konditionsarbete på ängarna med tre riktigt fina hästar samt veterinärbesök med tandcheck på fyra hästar och vaccination av en! :)

Bjuder på två korta filmer från gårdagen:



Kommentarer
Anonym säger:

Tränar du inte för Ted längre?

2014-01-17 | 17:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback